06-36001520 info@buro4kids.nl

‘Eindelijk iemand waar ik echt iets van leer en die mij begrijpt…
Lucas

Leerproblemen

 

Komt je kind op school niet uit de verf? Ik help je kind om weer successen te krijgen met het leren. Ik start met een intakegesprek met de ouders en daarna ga ik, in overleg, enkele onderzoeken bij het kind afnemen.

Tijdens het onderzoek kijk ik naar:

  • De cognitieve ontwikkeling
  • Non verbale intelligentie (De Raven)
  • Samenwerking van de ogen (Bioptor test)
  • Hoe krijgt en verwerkt het kind zijn informatie? (Wereldspel)
  • Mogelijke blokkades waardoor de taal geblokkeerd wordt
  • De leeringang waarbij je kind het beste de lesstof kan onthouden (Geheugenonderzoek Vester)

 

Het onderzoek neemt anderhalf à twee uur in beslag. Na het onderzoek bespreek ik met jullie de uitslag en een mogelijk vervolgtraject. In het traject werken we aan verschillende aspecten van het leren: zelfvertrouwen, leerstrategieën, training voor de oogsamenwerking en wat verder nodig is.

De Raven

De Raven is een intelligentietest met non-verbale items voor de leeftijd vanaf 7 jaar.

Bioptor test

Bioptor test bestaat uit twee onderzoeken.

  • De Bioptor is een meetinstrument dat de samenwerking van de ogen test. Dit is onderdeel van de visuele screening. Doormiddel van een gestandaardiseerd programma komt naar voren of er een visuele disfunctie is. Tijdens de test kijkt het kind door de Bioptor. Hierbij worden verschillende kaarten getoond en vragen gesteld. De uitkomst geeft aan of er een oogsamenwerkingsprobleem is.
  • De Van Orden Star is een ander onderzoek met de Bioptor. Het kind tekent kijkend door de Biobtor met 2 potloden een lijnenpatroon. Hieraan zie je in een oogopslag hoe de ogen werken.

 

Beelddenk onderzoek

Het beelddenk onderzoek wordt afgenomen met het Wereldspel van Nel Ojemann. De kinderen laten zonder woorden zien of ze taal- of beelddenkers zijn. Ook persoonlijkheidskenmerken zoals bijvoorbeeld faalangst en onzekerheid komen tot uiting bij het Wereldspel. Naast cognitieve leerstijl en persoonlijkheidskenmerken krijgen we ook een globale indruk van de cognitieve ontwikkeling van het kind.

Geheugenonderzoek Vester

Het geheugenonderzoek laat zien via welke leeringang je kind de lesstof het beste kan onthouden. De verschillende leeringangen zijn: auditief, visueel, lees en kinestetisch.

Hallo Cootje, ik heb de repetitie (geschiedenis) gehad en ik had een 10-.

Ik heb gedaan wat u heeft gezegd. Ik heb voor de toets even diep adem gehaald en tegen mezelf gezegd dat ik het kan. Ik ben erg blij met mijn cijfer.

 Lucas (groep 7)

Onze zoon vond tafels leren en topo erg moeilijk. Cootje heeft onze zoon geleerd om op een andere manier te leren met ezelsbruggetjes. En wat blijkt? Na een aantal weken leert hij veel makkelijker en sneller. En de tafels kent hij inmiddels uit zijn hoofd!

Marjan

Jouw kind is uniek en verdient een unieke aanpak bij Buro4kids. 

Nieuwsgierig geworden naar wat ik voor jou kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op!

14 + 6 =

Cootje van de Wetering | buro4kids | 06-36001520 | www.buro4kids.nl

Privacy | Algemene voorwaarden